276°
Posted 20 hours ago

From Hell: Master Edition

£20£40.00Clearance
ZTS2023's avatar
Shared by
ZTS2023
Joined in 2023
82
63

About this deal

Reprinted from the Chicago Center for Literature and Photography [cclapcenter.com:]. I am the original author of this essay, as well as the owner of CCLaP; it is not being reprinted here illegally.)

There is little doubt that From Hell is a "great work" from a strictly literary perspective. Its devilish intricacy and boldly experimental approach make it a pioneering achievement. At the same time, it is not an enjoyable read. Setting aside for a moment its most uncomfortable moments (most notably a gruesomely detailed depiction of every step involved in the Ripper's most famous killing), large patches of the text are dull and technical. Other tangents, presumably included for "completeness," seem superfluous and distract from the central focus of the story. Gaiman, Neil (2016). The View from the Cheap Seats: Selected Nonfiction. New York, NY. p.248. ISBN 978-0-06-226226-4. OCLC 939277355. {{ cite book}}: CS1 maint: location missing publisher ( link) Tropes show how literature is conceptualized and created and which mixture of elements makes works and genres unique: Il primo approccio, dopo una introduzione dell'autore che mi ha messo i brividi, é stato quello temuto: disegni orrendi, dialoghi logorroici ed appendice integrativa finale da leggere dopo ogni capitolo se volete capirci qualcosa... insomma, una vera e propria mattonata.La elección de emplear el estilo de ilustración retro del artista Eddie Campbell sirvió para combinar la autenticidad de su viaje por esta historia con el realismo de las calles de Londres en el siglo XIX. Decir que la edición en blanco y negro considero que es como debe leerse esta obra maestra. Representa muy bien lo que Alan quería transmitir al igual que ese Londres y sus personajes. En color está bien, no demasiado iluminado, con colores apagados. Pero para mi es otro mundo y creo que es un consejo que los que adoramos "From Hell" os darán.

Después de leer este cómic he de reconocer que aunque se pueda hacer un poco duro sobretodo al principio, la lectura de los apéndices me parece esencial para el óptimo entendimiento de la obra, es más, creo que lo mejor es ir leyendo los apéndices según se lee el cómic, en paralelo; nos dará una mejor percepción de los acontecimientos y los personajes, nos aportará múltiples anotaciones históricas y mitológicas, nos pondrá en alerta sobre detalles que se pueden pasar por alto fácilmente y sobretodo nos hará apreci El volumen que yo he leído incluye unos apéndices en que el autor nos explica de donde sale prácticamente cada cosa tratada en la obra, y es en sí mismo digno de leerse. Will people hate me if I was rather bored with long segments of this story? That I only really started perking up to it with Gull's becoming Virgil? Impulsado por una meticulosa investigación que abarca un amplio espectro de estudios y mitos del Destripador junto una capacidad para evocar sentimientos en personajes monstruosos Moore ha creado quizás la mejor examinación del cruel legado del Destripador.

Become a Member

Jamás QUISE volver allí. Whitechapel no es parte de la sociedad. Es otra cosa. No puedes controlar a esa gente. ¿Cómo intimidas a alguien que ya convive con lo peor de lo peor? Allí no hay código, ni moral. No se los pueden PERMITIR. Esa es la verdad. Es como si vivieran en otra época. En una época salvaje, anterior al hombre. Hay algo en ellos, Emma; en su miseria. Algo de lo que no puedes apartar la vista, y que resulta peligroso. Te atrapa. Sientes cómo te ahogas en ello, y solo quieres aferrarte a algo, o a alguien.” Te diré dónde estamos. Estamos en la región más extrema y absoluta de la mente humana. Un inframundo oscuro y subconsciente. Un abismo radiante donde los hombres se encuentran. Estamos en el infierno" Theirs is an astounding achievement that transcends the graphic novel medium. It is not simply the greatest graphic novel ever written (though it is that), it is also one of the greatest five stories I have ever read. I would put it up there with Hamlet and Gravity's Rainbow and The Outsider and Wuthering Heights (forgive me this list ... I've not read some others that are undoubtedly great and perhaps deserving of my praise). Moore reúne toda la investigación para contar una historia humana, cruel y memorable. Un paseo por la historia, un camino por el pasado.

Después de leer este cómic he de reconocer que aunque se pueda hacer un poco duro sobretodo al principio, la lectura de los apéndices me parece esencial para el óptimo entendimiento de la obra, es más, creo que lo mejor es ir leyendo los apéndices según se lee el cómic, en paralelo; nos dará una mejor percepción de los acontecimientos y los personajes, nos aportará múltiples anotaciones históricas y mitológicas, nos pondrá en alerta sobre detalles que se pueden pasar por alto fácilmente y sobretodo nos hará apreciar el gran esfuerzo de Moore a la hora de documentarse, este hombre no da puntada sin hilo.Currently Campbell lives between Chicago with his new partner novelist, Audrey Niffenegger and London where his adult daughter from his previous marriage, Hayley Campbell also lives and works as a journalist. I've have read From Hell 2 times by now, and I've finished my second reading last month, so I got this edition just for the sake of seeing it coloured. And it's a big NOPE for me, but let me explain. I think From Hell is Alan Moore's masterpiece and Eddie Campbell's art at it's peak. That means that is a perfect reciprocal relationship between the art and the narrative and that is what makes this comic (and most of Moore works) something so special, the perfect balance between the bleak Moore's prose and Eddie's dark and "dirty" artwork. THAT IS WHAT MAKES THIS COMIC WORKS.

Moore puts forth the idea that Prince Albert, heir to the Throne, was having an illicit affair with a Whitechapel based prostitute. This affair results in a secret ceremony (where the Prince used a fictitious identity) of marriage and eventually in a child. When Queen Victoria finds out she has Prince Albert confined to the Palace and the wretched prostitute sent to Bedlam, the famous madhouse. Here we meet the brilliant Doctor and Freemason- Sir William Gull. Dr. Gull, operating as a loyal Freemason helps the Crown to cover up this delicate turn of events. Moore, one of the great fiction minds of his generation, never accomplished anything more satisfying than this. Both creators are at the top of their game: Campbell’s grubby lines are the perfect evocation of the horror of everyday Victorian life in the underclasses, while Moore’s allegorical plotting — looping in the Royal family, Masonic occult ritual, the Elephant Man and the nature of London itself — makes for a hypnotic read and perpetual re-read.”— Joe Gross, Rolling Stone Finito l'interminabile quarto capitolo, con i suoi soporiferi sproloqui su massoneria ed architettura delle chiese londinesi costruite da Hawkmoor, un flash: la storia ingrana lasciandomi a bocca aperta più e più volte (ma le storie di Alan Moore mi fanno più o meno tutte questo effetto) e rivaluto completamente i disegni di Eddie Campbell, perfettamente integrati ed adatti al racconto: non più una semplice indagine sull'assassino più famoso negli annali della storia, la cui ferocia si può dire diede inizio concretamente al Ventesimo secolo, ma un'opera monumentale basata su una accurata (e maniacale) ricostruzione storica (alla quale hanno contribuito in minima parte anche Dave Gibbons e Neil Gaiman, compagni di "merende" di Moore ai tempi di Watchmen e Spawn). Obra cumbre de Alan Moore, guionista de "La cosa del pantano", "Watchmen" y "V de vendetta". Con dibujo de Eddie Campbell. Un dibujo artístico con planos a larga y media distancia, aunque en los primeros planos se desvanece un poco el arte. Por suerte no abusa. Para este estilo de dibujo no sienta bien un plano corto. Es ese dibujo que parece estar a medio camino entre el boceto y el acabado final. Con multitud de trazos visibles para dar "color", cuerpo o profundidad a diferentes partes de la viñeta con el uso únicamente del blanco y el negro. Algo irregular también con las expresiones y rostros de los personajes. La impresionante obra de arte en blanco y negro de Eddie Campbell, repleta de un brillo sucio y áspero se adapta perfectamente a la intensidad a menudo inquebrantable de la escritura de Moore. Entre ellos, cada asesinato se representa con horroroso detalle, proporcionando las escenas más desconcertantes del libro. Más aún en momentos incómodos pero líricos.Per quanto riguarda l'appendice finale con tutte le teorie dei vari "Squartatorologi" (Moore & Campbell inclusi) io l'ho trovata a tratti esilarante. No matter if it´s an alternative explanation of history from 10, 100, 1000, or 5000 years ago, one simply doesn´t know it. Except one is so naive as to believe the historians from 2.345 b.c or 1888 a.d. Everyone else should be open to close to any other explanation because of the sheer fact that one can´t and doesn´t know. As in many of Moores´works I shall tell you where we are. We're in the most extreme and utter region of the human mind. A dim, subconscious underworld. A radiant abyss where men meet themselves. Hell, Netley. We're in Hell." Per anni, il mio modesto giudizio critico su questo capolavoro é stato più o meno ingiusto, complici i disegni che non mi attiravano per nulla, la mole del tomo, ed il prezzo non indifferente.

Asda Great Deal

Free UK shipping. 15 day free returns.
Community Updates
*So you can easily identify outgoing links on our site, we've marked them with an "*" symbol. Links on our site are monetised, but this never affects which deals get posted. Find more info in our FAQs and About Us page.
New Comment