276°
Posted 20 hours ago

Het Grote Misschien

£6.735£13.47Clearance
ZTS2023's avatar
Shared by
ZTS2023
Joined in 2023
82
63

About this deal

Miles Halter is gefascineerd door laatste woorden, met name die van schrijvers. Zijn favoriete laatste woorden zijn die van de dichter François Rabelais: “Ik ga op zoek naar een Groot Misschien”. Miles gaat naar de kostschool Culver Creek in Alabama, omdat hij op zoek is naar een Groot Misschien. Dan hoeft hij namelijk niet te wachten tot hij dood is om het Grote Misschien te zoeken, want hij denkt dat het waarschijnlijker is dat hij op Culver Creek een Groot Misschien zal vinden dan thuis, in Florida waar hij eigenlijk geen vrienden heeft. Uiteindelijk vat Alaska het labyrint op als het lijden. Voor dr. Hyde schrijft ze een werkstuk over de vraag: Hoe komen we ooit uit dit labyrint van lijden? Aan het einde van het semester krijgen Miles en zijn klasgenoten een eindopdracht van dr. Hyde:

Opdracht N3 - Personages: relaties - Jeugdbibliotheek

Het boek begint bij 136 dagen ervoor en eindigt bij 119 dagen er na. Het telt eigenlijk af naar de dood van Alaska en hierdoor wordt het boek in 2 delen verdeeld. Deel 1 het leven zoals het is op de kostschool en deel 2 de zoektocht naar de dood van Alaska. De vertelde tijd bedraagt 255 dagen en de verteltijd is 6 uur. Ik heb er 6 uur over gedaan om het boek uit te lezen wat ik vrij snel vind. PERSONAL NOTE: I think this book is about loss, and not knowing how to deal with the pain. Everyone lost something with Alaska, a love interest, a friend, a partner in crime, a student college. And their friends managed to find a way out of the labyrinth with their "final act", Alaska was freed, and in doing so, so were they. Eenmaal aangekomen op Culver Creek maakt Miles kennis met zijn kamergenoot Chip Martin – de Kolonel – en met Alaska Young. Slimme, grappige, mooie, onvoorspelbare, sexy Alaska, voor wie Miles als een blok valt en die hem Het Grote Misschien in katapulteert – Miles ontredderd achterlatendIk ga geen top 10 ofzo maken want ze verschillen allemaal zoveel van onderwerp enzo dat ik dit moeilijk vind! Ik ga jullie nu al zeggen dat ik meestal best dikke boeken lees omdat hier een beter verhaal in zit maar laat je niet afschrikken door het aantal pagina’s, want meestal vlieg je er doorheen! Ook ga ik hier geen boeken van films opzetten want ja de boeken zijn beter als de films en nee een boek lezen omdat de film goed was is niet oke J Again, I know, I'm late. This book is incredibly popular, and it's been waiting patiently in my bookshelf for at least two years now. I've read Paper Towns (which was boring af) and The Fault In Our Stars (which is one of my favourite books). Looking for Alaska was something in between. some people are careless, and in an adrenaline-fueled all-caps teen reviewing frenzy, will inadvertently give a major spoiler for this book. Ten tweede wordt het verhaal door Lou’s ogen heen heel mooi weergegeven. Het wordt namelijk door haar verteld. Ze leeft in een kleine wereld en heeft maar weinig van de wereld gezien en gaat niet veel uit. Ze woont nog bij haar ouders en heeft al zes jaar een relatie met haar vriend. Ook heeft ze nog nooit echt over haar toekomst nagedacht. Will staat erop dat ze nieuwe dingen probeert. Zelf heeft hij heel veel gedaan in zijn leven, voordat hij in het ongeluk verkeerde. Will opent Lou’s ogen. Lou is grappig en een beetje onhandig. Ze probeert alles te doen om het leven van Will voor hem te verbeteren. Zo helpen ze elkaar. Zijn prentenboeken verschenen in vele talen. In 2010 is zijn prentenboek Wiebelbillenboogie prentenboek van het jaar 2010 en staat centraal in de Nationale Voorleesdagen.

Verhaalaspecten – louisdeschietere Verhaalaspecten – louisdeschietere

and the structure would have been novel to young karen: countdown leading up to the event then countdown leading away from it. very cool. Jij krijgt dezelfde opdracht. Geef jouw persoonlijke antwoord op de vraag van Alaska. Gebruik voor je antwoord ongeveer 200 woorden. Looking For Alaska is a book I still love and recommend years later, and occasionally still think about. It remains my favorite JG book, and I would like to personally thank the person who gave me this book for introducing me to this wonderful writer. Ik ging steeds vaker met de jongens voetballen, bijna elke dag, en ik merkte dat ze eindelijk een doel hadden in hun leven; beter worden in voetbal, en iets wat hen opvrolijkte; voetballen. Soms kwamen meer buurkinderen meespelen en konden we partijen. Ik genoot er erg van om hen blij te maken. Langzaamaan bouwde ik een sterke band met de jongste van de twee; een erg bescheiden jongetje van zes, dat Badrani heette. Zijn moeder was overleden toen hij twee was, en hij had alleen nog maar zijn vader en zijn broer. Hij hielp zijn vader elke dag met zijn bloemenkraam, en ging daardoor niet naar school.‘Wat is je droom?’ vroeg ik hem op een dag. Hij keek me eerst heel serieus aan, en dacht daarna na over wat hij moest antwoorden. ‘Ik wil vrij zijn’ zei hij. In gedachten over wat hij had gezegd, liep ik naar huis. Ik was altijd vrij geweest, en ik had altijd de vrijheid gehad om te doen en te zeggen wat ik maar wilde, Badrani had die vrijheid niet.

Er zit een filosofische laag in Het grote misschien. Miles en Alaska filosoferen beide veel en als lezer neem je dit misschien wel over. Wat vind jij hier persoonlijk van? Kies uit: Boy I was passionate 9 years ago. 🤦‍♀️ I still dislike this story but any book that gets me this worked up, deserved better from me. If you can write so well, that I become so invested into the characters, even if I hate those characters, you are a brilliant writer. Officially giving another 2 star for a total of 3 stars.

Asda Great Deal

Free UK shipping. 15 day free returns.
Community Updates
*So you can easily identify outgoing links on our site, we've marked them with an "*" symbol. Links on our site are monetised, but this never affects which deals get posted. Find more info in our FAQs and About Us page.
New Comment