276°
Posted 20 hours ago

Simply the Quest: book 2 in the bestselling WHO LET THE GODS OUT series (Who Let the Gods Out?)

£9.9£99Clearance
ZTS2023's avatar
Shared by
ZTS2023
Joined in 2023
82
63

About this deal

Ook deel 2 is weer een dikke pil van bijna 400 bladzijden. Maar al deze bladzijden geven plezier. Dit verhaal is grappig, chaotische en hysterisch. Het eerste boek eindigde met een cliffhanger, het tweede boek speelt zich daarna pas af. Wat is er nou gebeurd op die kerstdag? Elliots Probleme werden nicht weniger. Er ist hin und her gerissen zwischen gut und böse. Dies zeigt nicht nur ganz deutlich seine Menschlichkeit, sondern auch, dass er tatsächlich noch ein kleiner Junge ist, ganz gleich, welchen Gefahren er bereits ausgesetzt war und wie reif er manchmal für sein Alter wirkt. Das hat mir ganz besonders gut in diesem zweiten Teil gefallen. Es verdeutlicht nicht nur, dass es eben nicht nur Gut und Böse gibt, sondern dass sich auch die Guten manchmal zur bösen Seite hingezogen fühlen, besonders wenn es darum geht, geliebte Menschen zu beschützen oder zu retten. Das ist es, was Elliot als Charakter so real und lebendig wirken lässt. Er ist eben nicht dieser typische Held, den man aus vielen anderen Büchern kennt: berufen, um Gutes zu tun, ausgestattet mit besonderen Fähigkeiten. Er ist eben doch nur Elliot, ein kleiner Junge, der sich nichts mehr wünscht, als ein normales Leben gemeinsam mit seiner Mutter zu führen. public Wi-Fi - this extends to the majority of our public spaces including the Reading Rooms, as well as our study desks and galleries at St Pancras (you won't require a login) Elliot is living at home with his mum and a load of ancient Greek gods. Yes, you read that right. Zeus, Hermes, Aphrodite, Athene and Hephaestus to be exact. He’s also still got teenage constellation Virgo living with him. Her suspended status means that she’s living as a mortal.

Nachdem mir der erste Teil unglaublich gefallen und mich voll und ganz überzeugt hatte, freute ich mich wahnsinnig auf den zweiten Teil, den ich, ebenso wie Teil 1, an zwei Nachmittagen regelrecht verschlungen habe. Bei diesem Titel handelt es sich um den zweiten Band einer Reihe. Meine Rezension zu Teil 1 findet ihr HIER. Die Rezension kann daher Spoiler für Teil 1 enthalten. Difficulty Fiendish. Some clues are cryptic, some are hard to spot. The quest includes some challenging but fun puzzles. The route is a pleasant walk. The person I would most like to go on a quest with is Mark because we are a great couple and love new adventures.-HJ We had an amazing time and laughed a lot. I liked that we could take a break and sit down have a drink and then carry on. Would highly recommend this to everyone.Zeus en de andere Griekse goden helpen Elliot met het verzorgen van zijn moeder, ze is best wel achteruit gegaan. Tijdens een opdracht die hij voor school moet maken, komt hij achter een nieuw stukje van zijn familiegeschiedenis. Dit houdt Elliot het hele boek bezig. Ook al heeft hij daar weinig tijd voor, want hij moet de volgende chaossteen zien te vinden en ondertussen Thanatos van zich afslaan. Difficulty Medium. You will need to eliminate the impossible to solve the crime! The route is a pleasant walk with some steps. Book 1 was shortlisted for both the Waterstones Children's Book Prize and the Books Are My Bag Readers' Award The person I would most like to go on a quest with is Tom because we both love an adventure, we work well as a couple and we are new to Portsmouth so it would give us a chance to explore the area. -KO The characters are so realistic that I desperately want a night out with them for a laugh and the dialogue and writing are, as always, just downright hilarious. My husband couldn’t figure out what was wrong with me when I couldn’t stop laughing at the constant gate references and I think the banter and interaction between Elliot and Virgo is just perfect. Familiar characters return and a couple of new ones appear that will really throw a spanner in the works while making the story a whole lot more interesting, if that’s even possible.

Start Time You may carry out your quest at any time, as there are no restrictions. We suggest that you plan to start at least 2 hours before sunset so that you will finish in daylight.

What is currently available?

Elliot heeft 1 chaossteen en een berg met goden in z’n huis. Op school is het nog steeds DRAMA en met z’n moeder gaat het nog steeds heeeeelemaal k… uuhm… niet goed. En dan komt hij ook nog iets over zijn familie te weten wat aan hem knaagt. Ohja… hij moet ook de wereld redden van eeuwige verdoemenis. Im Vergleich zum ersten Band muss ich ebenfalls sagen, dass mir Teil eins doch ein bisschen besser gefallen hat. Vielleicht, weil alles so neu und unbekannt war, vielleicht aber auch, weil mich die Geschichte im ersten Band einfach mehr mitreißen konnte. Dennoch ist der zweite Teil nicht schlecht, ganz im Gegenteil. Es fehlte mir nur etwas und die Tatsache, dass mich die Figuren zwischenzeitlich wirklich genervt haben, hat mir ebenfalls verdeutlicht, dass mir der erste Teil auf jeden Fall etwas besser gefallen hat. All of our upcoming public events and our St Pancras building tours are going ahead. Read our latest blog post about planned events for more information. It was a great way to get to know each other. We talked a lot on the way round and he saw some clues that I missed and vice versa. Lovely afternoon, thanks. AJ So lustig die einzelnen Figuren auch sind, konnten sie hin und wieder, insbesondere Virgo, ziemlich anstrengend und vor allen Dingen nervig sein. Es ist nicht so, dass ich sie nicht mochte, doch Humor hin oder her, an manchen Stellen erschien mir das alles doch ein wenig zu over the top. Gelacht habe ich natürlich dennoch, ein bisschen weniger des Ganzen hätte dem Buch wahrlich aber auch nicht geschadet.

Asda Great Deal

Free UK shipping. 15 day free returns.
Community Updates
*So you can easily identify outgoing links on our site, we've marked them with an "*" symbol. Links on our site are monetised, but this never affects which deals get posted. Find more info in our FAQs and About Us page.
New Comment