276°
Posted 20 hours ago

Fireborn: Phoenix and the Frost Palace: New for 2023, the next thrilling adventure in the children’s fantasy series: Book 2

£6.495£12.99Clearance
ZTS2023's avatar
Shared by
ZTS2023
Joined in 2023
82
63

About this deal

Der bildhafte und zeitglich angenehme Schreibstil hat mir geholfen, sofort wieder einen Zugang zum Buch zu finden. Man ist sofort wieder mitten im Geschehen und der Einstieg ist spannend gestaltet, sodass sich quasi sofort wieder eine Sogwirkung entsteht. Auch das Worldbuilding ist interessant und bietet einige ansprechende Aspekte. Im zweiten Band der Reihe lernt man die Welt ein bisschen besser kennen und erfährt hierbei ein paar weitere Details aus dieser. Dennoch hat die fiktive Welt noch einiges an Potential zu bieten, sodass ich mich auf weitere Einzelheiten darüber freue. Der Spannungsbogen wird über die komplette Story hochgehalten. Es gibt ein paar unerwartete Wendungen und Konfliktsituationen, welche gemeistert werden müssen und nicht immer ist die Lösung einfach. Die Figuren finde ich sehr gelungen, besonders fünf und sechs, sie sind lustig! Aber auch Phoenix ist hier umgänglicher! Twelve has chosen a Hunter name to reflect her elemental powers: Phoenix. When she and her friends learn that the witch-palace of Icegaard is in grave danger, they must battle frightening new monsters and find a way to defeat the evil force. Over de heksen zelf, als personages, ben ik ook heel enthousiast - en dan vooral over Zenith, die ik verreweg het beste personage uit de hele reeks vind. Ze is zo enthousiast en leergierig over alles dat ze maar hoort, ze bracht constant een glimlach op mijn gezicht. Ik vond het dan ook heel jammer dat het een hele tijd duurt voor Vijf haar wat beschaafder gaat behandelen. Het is gelukkig al duidelijk dat Zenith ook in Boek 3 aanwezig zal zijn - hopelijk is haar rol daar even groot. De andere heksen leren we wat minder goed kennen (wat weten we nu bijvoorbeeld van Libbet en Thea?), met uitzondering van Nara. Ik ben ook wel benieuwd hoe het nu verder moet, want als ik het goed heb... zijn er op het einde van Boek 2 niet veel heksen meer over... In „Die Reise zum Frostpalast“ geht die Geschichte nahtlos weiter und auch wenn einige Zeit zwischen den beiden Bänden lag, so fand ich doch recht schnell wieder in die Welt hinein. Gemeinsam mit den Protagonisten brechen wir in ein neues Abenteuer auf und stellen uns dabei alten, aber auch neuen Feinden.

I absolutely loved FIREBORN. Such a cinematic journey in both the literal and emotional sense! I cannot wait to read what happens next’ L. D. Lapinski, author of The Strangeworlds Travel Agency Samen doen ze er alles aan om het ijspaleis te beschermen, want als eenmaal het paleis van de heksen verwoest is, zullen alle stammen in heel Tondel ten onder gaan. Feniks gaat de uitdaging aan, terwijl ze nog altijd worstelt om haar vuurmagie onder controle te krijgen. Met behulp van haar vrienden zet ze alles op alles om het ijspaleis te redden. No one writes fantasy like Fowler. What a stunning, heart-pounding, epic second instalment of the series. I was biting my nails the whole way!' Carlie Sorosiak Firebornis a thrillingly assured debut that grips from the get-go. Featuring a fiercely charismatic heroine and a cast of extraordinary companions, it transports the reader to a fascinating landscape of ice and peril. Aisling Fowler conjures up the perfect balance of high adventure, breathless action and eerie wonder, mixing it all with scenes of genuine emotional power. Elegantly structured, endlessly exciting, Firebornis the perfect introduction to a rich and magical new world." Jonathon Stroud

Three months after the destruction of the Hunting Lodge, a witch arrives from the frost palace of Icegaard, desperate for Phoenix’s help. Icegaard is in grave danger from an evil force called the Shadowseam, and if the witch-palace falls, all the clans of Ember will fall with it. Frightening new monsters and mighty challenges aplenty await Twelve, as the glorious, big-hearted Fireborn-sag a from the former Waterstones Children's Book of the Month author continues' Loved this whirlwind adventure from Aisling Fowler! Imagine The Hunger Games but with magic and written for kids. A brilliant MG novel weaving fantasy, friendship, heartbreak and hope together really superbly. I have pledged my heart to Fireborn.” —Cerrie Burnell, author of Harper and the Sea of Secrets There's a lot more at stake with this one. Whereas the first was predominately focussed on the goings-on at the hunting lodge - with a little adventure - the repercussions of the dangers in the sequel spread much further than Phoenix or the others ever expected. Feniks maakt in Feniks en het ijspaleis een flinke evolutie door. Vijf, één van de andere personages, maakt ook een sterke karakterontwikkeling door. Hij kiest aan het einde zelfs zijn jagersnaam. Joekelhond, die we in deel één hebben leren kennen, wordt steeds menselijker, wat hem aandoenlijk maakt en ook een sterkere positie in het verhaal geeft. De andere personages blijven echter vrij vlak, waardoor het ingewikkeld kan zijn om te onthouden wie welk personage ook alweer precies is.

Zuerst ist mir die hilfreiche Karte positiv aufgefallen. Diese habe ich während des Lesens zur besseren Orientierung zu Rate gezogen. Maar Feniks en het IJspaleis staat met name in het teken van de heksen en hun wereld. Dat was magnifiek gedaan. Het idee om een paleis van ijs in een reusachtige, bevroren golf te huizen, is geweldig, en wat de heksen allemaal kunnen met hun magie vond ik ook heel sterk. We leren heel veel over ze. HOPE GROWS FROM THE ASHES . . .Twelve has become a hunter and chosen a new name to reflect her elemental power: Phoenix.Three months after the destruction of the Hunting Lodge, a witch arrives from the frost palace of Icegaard, desperate for Phoenix’s help. Icegaard is in grave danger from an evil force called the Shadowseam, and if the witch-palace falls, all the clans of Ember will fall with it.Travelling north, Phoenix and her friends, Five, Six and Seven, must battle frightening new monsters and find a way to defeat the Shadowseam. But as Phoenix learns to control her new power, the faceless Croke begins to haunt her dreams . . .Phoenix will have to fight with everything she’s got to save Ember from mortal danger. But the price of survival may be more than she can pay. Phoenix and the Frost Palace (Fireborn, #2) by Aisling Fowler – eBook Details Nach wie vor ein bisschen genervt hat mich, dass Seven (die nach wie vor eine Außenseiterrolle hat) stottert und das weder thematisiert, noch erklärt wird und auch keinen Sinn für die Geschichte zu haben scheint.Es ist schon etwas her, dass ich den Vorgänger „Der Schwur der Jagdlinge“ gelesen hatte. Doch dieser hat mir damals sehr gefallen und daher war ich voller Vorfreude, als ich dieses Buch in den Händen hielt. Und meine Erwartungen wurden nicht enttäuscht. Laat ik maar eerlijk zijn: het duurde een tijdje voor ik in Boek 2 kwam. Over het algemeen sprak de eerste helft van het boek me minder aan dan ik had verwacht en gehoopt. The world building is brilliant. We saw one location in the first book and here we delve into the world of ice. Everything was new to the characters and I loved the magical & majestic feel to the setting.

Daar staat tegenover dat we dankzij Joekelhonds hoofdstukken een beetje meer leren over de stammen en hoe ze met elkaar leven. Feitelijk deed het me wat denken aan de wereld die Michelle Paver gecreëerd heeft in Avonturen uit een Magisch Verleden, met alle stammen die hun eigen omgeving en manier van leven hebben (een levenswijze die verweven zit met de omgeving), en de drijvende markt deed mij sterk denken aan de stammenbijeenkomst in Boek 4 - Verstoten. Ik ben blij dat we al wat meer geleerd hebben, en ik hoop dat in het laatste deel (dit wordt weer een trilogie, blijkbaar) nog wat meer van ze gaan zien. This sequel blazes even brighter than Fowler's debut. The Fireborn trilogy is sure to be one of those rare fantasy series that captures hearts and imaginations for years to come' A. F. SteadmanA monster-filled adventure set in a wildly imaginative frozen world, with axe-wielding action scenes that’ll make your heart race! I couldn’t put it down’ A.F. Steadman, author of Skandar and the Unicorn Thief Frightening new monsters and mighty challenges aplenty await Twelve, as the glorious, big-hearted Fireborn-saga from the former Waterstones Children’s Book of the Month author continues'

Asda Great Deal

Free UK shipping. 15 day free returns.
Community Updates
*So you can easily identify outgoing links on our site, we've marked them with an "*" symbol. Links on our site are monetised, but this never affects which deals get posted. Find more info in our FAQs and About Us page.
New Comment